معاون آموزشی وزیر علوم:
تمام دانشگاههای دولتی زیر پوشش آموزش الکترونیکی قرار گرفتند
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، تمام دانشگاههای دولتی زیر پوشش آموزشهای الکترونیکی قرار گرفتند.
از نشاط سیاسی و عدالت طلبی تا پژوهش و رونق تولید ملی؛
۸ درخواست و انتظار رئیس نهاد رهبری در دانشگاهها از دانشجویان و دانشگاهیان
حجتالاسلام والمسلمين رستمی تاکید کرد: شرایط خاص احتمالا کمتر مجال حضور فیزیکی در دانشگاه را فراهم میکند اما رسالتهای بنیادی دانشگاه ایرانی و انقلابی پابرجاست و دانشگاهیان برای رسیدن به این اهداف، جدیتر از گذشته عمل خواهند کرد.
طهرانچی:
دانشگاهیان با الگو از دفاع مقدس برای حل مشکلات کشور گام بردارند
رییس دانشگاه آزاد گفت: امیدواریم دانشگاهیان با الگوبرداری از آموزهها و فرهنگ غنی دوران دفاع مقدس و درک شرایط موجود، بتوانند در حل معضلات و توسعه پایدار موثر عمل کنند.
وزیر علوم در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاهها تاکید کرد:
لزوم توجه بیش از پیش به جامعه علمی کشور/ نقش مهم دانشگاهها در عبور از بحران کرونا
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها برای عبور از بحرانهایی نظیر کرونا و همچنین توسعه کشور گفت: امیدواریم حمایتهای دولت در برنامه توسعه هفتم از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بیشتر از گذشته شود تا بتوانیم علاوه بر حرکت در مسیر اهداف مورد نظر بتوانیم به توسعه کشور نیز کمک کنیم.
یادداشت وزیر علوم در صفحه اول روزنامه ایران:
«نظام آموزش عالی و روند رو بهرشد علم و فناوری»
یادداشت دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، باعنوان «نظام آموزش عالی و روند رو بهرشد علم و فناوری» امروز (یکشنبه) در صفحه اول روزنامه ایران منتشر گردید.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
امروز تحقیق و توسعه دانشگاهی، مرجع اصلی پیشرفت کشور است
پنجاه و سومین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی و شصت و هشتمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
دانشگاهیان به میزانی که مورد توجه قرار میگیرند، احساس پیوستگی به محیط دانشگاه خواهند داشت
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پنجاه و سومین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی و شصت و هشتمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور با اشاره به اهمیت به حساب آورده شدن در فرهنگ و حس تعلق اجتماعی، اظهار داشت: در محیط دانشگاه استاد و دانشجو به میزانی که مورد توجه قرار میگیرد، به همان میزان احساس پیوستگی به محیط دانشگاه برایشان فراهم میشود.
دکتر غفاری در نشست مجازی معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها مطرح کرد:
برگزاری جشنواره حرکت، رویش و جشنواره سراسری قرآن در بستر فضای مجازی؛ از فعالیتهای کارآمد حوزه معاونتهای فرهنگی و اجتماعی دانشگ
دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنجاه و سومین نشست مجازی معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها و شصت و هشتمین نشست مدیران فرهنگی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور که امروز (سهشنبه) با حضور وزیر علوم و معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها برگزار شد، برگزاری جشنوارههای حرکت، رویش و سوگوارههای مجازی ایام عاشورا، اربعین و جشنواره سراسری قرآن را از اقدامات تأثیرگذار فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها در بستر فضای مجازی برشمرد.
وزیر علوم در نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور تأکید کرد؛
باید به توسعه فعالیتهای فرهنگی و دانشجویی در فضای مجازی با دید مثبت نگاه کنیم/ ضرورت بهرهمندی از این فرصت جهت تعامل در حوزههای فرهنگی و اجتماعی
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پنجاه و سومین نشست (مجازی) معاونان فرهنگی و اجتماعی و شصت و هشتمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور، بر توسعه فعالیتهای فرهنگی و دانشجویی در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم در پایان این شرایط جدید بیماری، فضای جدیدی از تعامل در حوزههای فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم .
معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد
تولید دانش بومی و کاربست آن، از مهمترین مولفه های مرجعیت علمی است
دکتر علی اکبر حق دوست معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخشی از حکم انتصاب دکتر محمدرضا سهرابی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان دبیر کمیسیون ارزشیابی و منابع مرجع علوم پزشکی تاکید کرد: تولید دانش بومی و کاربست آن در ارائه خدمات از مهمترین مولفه های مرجعیت علمی است.