۸ درخواست و انتظار رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از دانشجویان و دانشگاهیان
از نشاط سیاسی و عدالت طلبی تا پژوهش و رونق تولید ملی؛

۸ درخواست و انتظار رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از دانشجویان و دانشگاهیان

حجت‌الاسلام والمسلمين رستمی تاکید کرد: شرایط خاص احتمالا کمتر مجال حضور فیزیکی در دانشگاه را فراهم می‌کند اما رسالت‌های بنیادی دانشگاه ایرانی و انقلابی پابرجاست و دانشگاهیان برای رسیدن به این اهداف، جدی‌تر از گذشته عمل خواهند کرد.

لزوم توجه بیش از پیش به جامعه علمی کشور/ نقش مهم دانشگاه‌ها در عبور از بحران کرونا
وزیر علوم در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها تاکید کرد:

لزوم توجه بیش از پیش به جامعه علمی کشور/ نقش مهم دانشگاه‌ها در عبور از بحران کرونا

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها برای عبور از بحران‌هایی نظیر کرونا و همچنین توسعه کشور گفت: امیدواریم حمایت‌های دولت در برنامه توسعه هفتم از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بیشتر از گذشته شود تا بتوانیم علاوه بر حرکت در مسیر اهداف مورد نظر بتوانیم به توسعه کشور نیز کمک کنیم.

«نظام آموزش عالی و روند رو‌ به‌رشد علم و فناوری»
یادداشت وزیر علوم در صفحه اول روزنامه ایران:

«نظام آموزش عالی و روند رو‌ به‌رشد علم و فناوری»

یادداشت دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، باعنوان «نظام آموزش عالی و روند رو‌ به‌رشد علم و فناوری» امروز (یکشنبه) در صفحه اول روزنامه ایران منتشر گردید.

امروز تحقیق و توسعه دانشگاهی، مرجع اصلی پیشرفت کشور است
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

امروز تحقیق و توسعه دانشگاهی، مرجع اصلی پیشرفت کشور است

پنجاه و سومین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی و شصت و هشتمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

دانشگاهیان به میزانی که مورد توجه قرار می‌گیرند، احساس پیوستگی به محیط دانشگاه خواهند داشت
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دانشگاهیان به میزانی که مورد توجه قرار می‌گیرند، احساس پیوستگی به محیط دانشگاه خواهند داشت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پنجاه و سومین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی و شصت و هشتمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با اشاره به اهمیت به حساب آورده شدن در فرهنگ و حس تعلق اجتماعی، اظهار داشت: در محیط دانشگاه استاد و دانشجو به میزانی که مورد توجه قرار می‌گیرد، به همان میزان احساس پیوستگی به محیط دانشگاه برایشان فراهم می‌شود.

برگزاری جشنواره حرکت، رویش و جشنواره سراسری قرآن در بستر فضای مجازی؛ از فعالیت‌های کارآمد حوزه معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگ
دکتر غفاری در نشست مجازی معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها مطرح کرد:

برگزاری جشنواره حرکت، رویش و جشنواره سراسری قرآن در بستر فضای مجازی؛ از فعالیت‌های کارآمد حوزه معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگ

دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنجاه و سومین نشست مجازی معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و شصت و هشتمین نشست مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر علوم و معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها برگزار شد، برگزاری جشنواره‌های حرکت، رویش و سوگواره‌های مجازی ایام عاشورا، اربعین و جشنواره سراسری قرآن را از اقدامات تأثیرگذار فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در بستر فضای مجازی برشمرد.

باید به توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی در فضای مجازی با دید مثبت نگاه کنیم/ ضرورت بهره‌مندی از این فرصت جهت تعامل در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی
وزیر علوم در نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور تأکید کرد؛

باید به توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی در فضای مجازی با دید مثبت نگاه کنیم/ ضرورت بهره‌مندی از این فرصت جهت تعامل در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پنجاه و سومین نشست (مجازی) معاونان فرهنگی و اجتماعی و شصت و هشتمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم در پایان این شرایط جدید بیماری، فضای جدیدی از تعامل در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم .

تولید دانش بومی و کاربست آن، از مهمترین مولفه های مرجعیت علمی است
معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد

تولید دانش بومی و کاربست آن، از مهمترین مولفه های مرجعیت علمی است

دکتر علی اکبر حق دوست معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخشی از حکم انتصاب دکتر محمدرضا سهرابی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان دبیر کمیسیون ارزشیابی و منابع مرجع علوم پزشکی تاکید کرد: تولید دانش بومی و کاربست آن در ارائه خدمات از مهمترین مولفه های مرجعیت علمی است.